Juni mckinney reis blog

Waarom je minstens één keer solo moet reizen

Het boeken van een vliegticket is misschien geen voor de hand liggende manier om je voor te bereiden op je volgende vakantie - vooral als je meestal reist met een partner, familieleden of vrienden. Maar dit is wat veel solo-reizende enthousiastelingen je zullen vertellen: het is een eerste stap naar een ongelooflijke, levensveranderende reis.

Reizend solo geeft je de vrijheid om nieuwe plaatsen in je eigen tempo te verkennen en gekke ambitieuze reisdoelen na te jagen. Bovendien leer je jezelf kennen - en onbekende delen van de wereld - op een heel nieuw niveau. Hier is de reden waarom je het minstens een keer moet proberen, van vier productieve solo-reizigers.

Je bent vrij om op korte termijn te verkennen

Wanneer je in een groep zit, is het plannen van een dagje intensieve coördinatie en vaak een beetje overreding vereist. Als je alleen bent, is het een ander verhaal.

"Wanneer ik alleen reis, heb ik de neiging om belangrijke dingen te doen die ik zeker wil doen, en ik houd alles anders flexibel, dus als er iets opduikt, heb ik altijd tijd om het te doen," zegt Pauline Lim, een data analist bij Airbnb, gevestigd in San Francisco. Tot nu toe heeft ze 40 landen bezocht; na haar volgende solo-reis op de Trans-Siberische spoorweg heeft ze 46 bezocht.

Je hebt meer kansen om nieuwe mensen te ontmoeten

Net als Baron ontdekte Brittany Kulick al snel dat reizende solo haar volop kansen gaf om de mensen om haar heen te leren kennen.

"Er valt iets te zeggen om gewoon echt te doen wat je wilt, en iets te doen dat precies is afgestemd op wat je op dat moment wilt doen," zegt Kulick, oprichter van de reis- en voedselblog The Sweet Wanderlust. "Het leukste aan solo reizen zijn de mensen die je ontmoet, die precies op datzelfde moment op zoek zijn naar hetzelfde."

Kulick heeft 54 landen bezocht en verdient geld te verdienen met freelance marketing, beheer van sociale media en copywriting, evenals met het ophalen van tijdelijk werk. In 2015 verliet ze Dallas om fulltime fulltime te reizen.